Pierwsza osoba, która postanowiła skorzystać z okazji, by w wolny od pracy dzień wyjaśnić status swojego ubezpieczenia pojawiła się pod drzwiami sali obsługi już o 8.15. Krótko po godzinie 9 wiedziała już, jak uniknąć zapłaty za leczenie z którego skorzystała. Podczas dnia otwartego odwiedziło nas niemal 100 pacjentów, którzy z pomocą pracowników NFZ oraz ekspertów z ZUS i KRUS postanowili wreszcie rozwikłać zagadkę czerwonego światła w ewusiu, które zapalało się, gdy korzystali z  bezpłatnego leczenia.

Pani Blanka, studentka, przyszła zapytać, dlaczego od wielu miesięcy musi składać oświadczenia, by móc skorzystać z  wizyty u specjalisty. Dzięki pomocy pracownika NFZ przypomniała sobie, że przez krótki czas pracowała - to powód wyrejestrowania z ubezpieczenia rodzica.

W sobotę dużym zainteresowaniem cieszyły się karty EKUZ wydawane bez kolejki i ważne przez rok oraz możliwość założenia konta w ZIP. Wszystkim pacjentom, którzy przyszli dowiedzieć się, czy mogą skorzystać z możliwości wstecznego ubezpieczenia, udało się pomóc.

  

 

Źródło:rzecznik prasowy