Od dnia poniedziałku 19.10.2020 r. zmieniamy zasady pracy sal obsługi klienta w strefie czerwonej – w Łodzi, Piotrkowie Trybunalskim i Skierniewicach.

 

Od dnia 26.10.2020 r. zmieniamy zasady pracy również na sali obsługi klienta w strefie czerwonej – Sieradz

 

 

Ważne!

 

Skrzynka podawcza

Przed wejściem do sal obsługi klienta przygotowaliśmy skrzynki podawcze:

  • w Łodzi - w budynku przy ul. Targowej 35 (parter budynku),
  • w Piotrkowie Trybunalskim - w budynku przy ul. Armii Krajowej 15 (II piętro),
  • w Skierniewicach - w budynku przy ul. Jagiellońskiej 29 (parter).

Prosimy o pozostawienie w nich niezbędnej dokumentacji.

Pozostawione w nich sprawy zostaną rozpatrzone przez naszych pracowników.

Odpowiedź prześlemy pocztą na wskazany w dokumentach adres.

 

Co można załatwić na Sali Obsługi Klienta bez wizyty osobistej

Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego

Jak wyrobić kartę EKUZ

Jeśli chcesz wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), prześlij wniosek mailem:

  • dla kart turystycznych:
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., bądź poprzez ePUAP (Identyfikator adresata: g2s1or6i3h) – dla kart turystycznych
  • dla kart w związku z wykonywaniem pracy:
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dla Klientów z Łodzi i okolic,
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dla Klientów z Piotrkowa Tryb. i okolic,
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dla Klientów ze Skierniewic i okolic.

Wpisz na wniosku adres, pod który odeślemy Ci kartę.

Wniosek o EKUZ możesz złożyć też przez swoje Internetowe Konto Pacjenta

 

Certyfikat Tymczasowo Zastępujący EKUZ

Jeżeli potrzebujesz Certyfikatu Tymczasowo Zastępującego EKUZ, prześlij wniosek na adres: 

  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dla klientów z Łodzi i okolic,
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dla klientów z Piotrkowa Tryb. i okolic,
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dla klientów ze Skierniewic i okolic.

 

Wnioski Unijne

  •  Wniosek o wydanie formularza S1 wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Zagraniczny formularz np. S1 podlegający rejestracji w NFZ wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Leczenie planowane na podstawie przepisów o koordynacji

  • Wniosek o zgodę na leczenie planowane poza terytorium kraju wyślij pocztą.
  • Wniosek o wydanie formularza S2, w sytuacji gdy uzyskałeś zgodę Prezesa NFZ/Dyrektora OW NFZ, wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jeśli masz pytania dotyczące karty EKUZ, Certyfikatu Tymczasowo Zastępującego EKUZ lub innych formularzy UE, zadzwoń: (42) 275-40-35, (42) 275-41-13, (42) 275-41-17, (42) 275-41-25, (42) 275-41-24, (42) 275-41-44

 

Zaopatrzenie w wyroby medyczne

Jak uzyskać refundowany wyrób medyczny

Jeśli chcesz potwierdzić zlecenie na wyroby medyczne, w pilnych sytuacjach prześlij zlecenie lekarskie (w formie skanu lub zdjęcia) na adres e-mail:

  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dla Klientów z Łodzi i okolic
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dla Klientów z Piotrkowa Tryb. i okolic
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dla Klientów ze Skierniewic i okolic

Można również złożyć zlecenie lekarskie w skrzynce podawczej na SOK w Łodzi, Piotrkowie Trybunalskim lub Skierniewicach lub przesłać pocztą na adres:

  • dla klientów z Łodzi i okolic
    Łódzki Oddział NFZ w Łodzi, ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź
  • dla klientów z Piotrkowa Trybunalskiego i okolic
    Delegatura ŁOW NFZ w Piotrkowie Trybunalski
    ul. Armii Krajowej 15
    97-300 Piotrków Trybunalski
  • dla klientów ze Skierniewic i okolic
    Delegatura ŁOW NFZ w Skierniewicach
    ul. Jagiellońska 29
    96-100 Skierniewice

Potwierdzone zlecenia bezzwłocznie odeślemy na wskazany adres pacjenta.

 Jeśli masz pytania dotyczące realizacji zleceń na wyroby medyczne, zadzwoń: (42) 275-41-92, (42) 275-41-13, (42) 275-41-25, (42) 275-41-24, (42) 275-41-44

 

Dobrowolne ubezpieczenie

Jak ubezpieczyć się dobrowolnie. Pobierz wniosek

Wniosek o zawarcie lub rozwiązanie umowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego możesz wysłać pocztą lub elektronicznie przez ePUAP. Więcej informacji można uzyskać pisząc na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jeśli masz pytania dotyczące dobrowolnego ubezpieczenia, zadzwoń: (42) 275-41-66.

 

Leczenie uzdrowiskowe

Wszelkie sprawy związane z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe są załatwiane online lub korespondencyjnie oraz mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ze względu na ochronę danych osobowych, szczegółowe odpowiedzi na zapytania przesyłane drogą elektroniczną mogą być udzielane jedynie poprzez przesłanie zapytania za pomocą e-PUAP, a nie ze "zwykłego" adresu email.

Oryginał skierowania do uzdrowiska (jeśli lekarz sam go nie wysłał) wyślij listem poleconym na adres:

Łódzki OW NFZ w Łodzi,
ul. Kopcińskiego 58
90-032 Łódź

Skany skierowań nie są rozpatrywane i nie należy ich nadsyłać.

Jeśli masz pytania dotyczące wyjazdu do sanatorium, zadzwoń: (42) 275-40-83, (42) 275-40-89.

 

Skargi

Obecnie nie można złożyć skargi do protokołu podczas rozmowy z pracownikiem Sali Obsługi Klienta ŁOW NFZ w lokalizacjach w Łodzi, Piotrkowie Tryb. i Skierniewicach.

Skargi można przesłać:

  • pocztą tradycyjną na adres Łódzkiego Oddziału NFZ w Łodzi, ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź
  • za pośrednictwem platformy ePUAP

Pilne sprawy, których nie można załatwić elektronicznie lub korespondencyjnie, a wymagają szybkiej reakcji, prosimy przesyłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jeśli zgłoszenie zostało przesłane pocztą elektroniczną i nie zostało opatrzone podpisem elektronicznym, prosimy o:

  • wskazanie imienia, nazwiska (nazwy), adresu wnoszącego, numeru telefonu kontaktowego
  • podanie danych pozwalających na zidentyfikowanie placówki, której dotyczy zgłoszenie (nazwa, adres)
  • precyzyjny opis zdarzenia/sprawy.

Jest to niezbędne do sprawnego załatwienia zgłoszonej sprawy.

 

Źródło: WOK