Od dnia 26.10.2020 r. zmieniamy zasady pracy sali obsługi klienta w strefie czerwonej – Sieradz
Z powodu zakwalifikowania Sieradza do strefy czerwonej zmieniamy organizację pracy delegatury ŁOW NFZ w Sieradzu.
Zgodnie z komunikatem z dnia 16.10.2020 r. w strefie czerwonej znajdują się także sale obsługi ŁOW NFZ w Łodzi, Skierniewicach i Piotrkowie Trybunalskim. Ograniczenia na salach obsługi w tych miastach nadal obowiązują.
Skrzynka podawcza
Przed wejściem do sal obsługi klienta przygotowaliśmy skrzynkę podawczą:
- W budynku przy ul. Jana Pawła II 3 (II piętro) przed wejściem do sali obsługi klienta jest skrzynka podawcza.
Prosimy o pozostawienie w nich niezbędnej dokumentacji.
Pozostawione w nich sprawy zostaną rozpatrzone przez naszych pracowników.
Odpowiedź prześlemy pocztą na wskazany w dokumentach adres.
Co można załatwić na Sali Obsługi Klienta bez wizyty osobistej
Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego
Jeśli chcesz wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), prześlij wniosek mailem:
- dla kart turystycznych:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., bądź poprzez ePUAP (Identyfikator adresata: g2s1or6i3h) – dla kart turystycznych
- dla kart w związku z wykonywaniem pracy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dla Klientów ze Sieradza i okolic.
Wpisz na wniosku adres, pod który odeślemy Ci kartę.
Wniosek o EKUZ możesz złożyć też przez swoje Internetowe Konto Pacjenta
Certyfikat Tymczasowo Zastępujący EKUZ
Jeżeli potrzebujesz Certyfikatu Tymczasowo Zastępującego EKUZ, prześlij wniosek na adres:
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dla klientów ze Sieradza i okolic.
Wnioski Unijne
- Wniosek o wydanie formularza S1 wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Zagraniczny formularz np. S1 podlegający rejestracji w NFZ wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Leczenie planowane na podstawie przepisów o koordynacji
- Wniosek o zgodę na leczenie planowane poza terytorium kraju wyślij pocztą.
- Wniosek o wydanie formularza S2, w sytuacji gdy uzyskałeś zgodę Prezesa NFZ/Dyrektora OW NFZ, wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Jeśli masz pytania dotyczące karty EKUZ, Certyfikatu Tymczasowo Zastępującego EKUZ lub innych formularzy UE, zadzwoń: (42) 275-41-28
Zaopatrzenie w wyroby medyczne
Jak uzyskać refundowany wyrób medyczny
Jeśli chcesz potwierdzić zlecenie na wyroby medyczne, w pilnych sytuacjach prześlij zlecenie lekarskie (w formie skanu lub zdjęcia) na adres e-mail:
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dla Klientów ze Sieradza i okolic
Można również złożyć zlecenie lekarskie w skrzynce podawczej na SOK w Sieradzu lub przesłać pocztą na adres:
- dla klientów ze Sieradza i okolic
Delegatura ŁOW NFZ w Sieradzu
ul. Jana Pawła II 3
98-200 Sieradz
Potwierdzone zlecenia bezzwłocznie odeślemy na wskazany adres pacjenta.
Jeśli masz pytania dotyczące realizacji zleceń na wyroby medyczne, zadzwoń: (42) 275-41-29.
Dobrowolne ubezpieczenie
Jak ubezpieczyć się dobrowolnie. Pobierz wniosek
Wniosek o zawarcie lub rozwiązanie umowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego możesz wysłać pocztą lub elektronicznie przez ePUAP. Więcej informacji można uzyskać pisząc na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Jeśli masz pytania dotyczące dobrowolnego ubezpieczenia, zadzwoń: (42) 275-41-66.
Leczenie uzdrowiskowe
Wszelkie sprawy związane z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe są załatwiane online lub korespondencyjnie oraz mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ze względu na ochronę danych osobowych, szczegółowe odpowiedzi na zapytania przesyłane drogą elektroniczną mogą być udzielane jedynie poprzez przesłanie zapytania za pomocą e-PUAP, a nie ze "zwykłego" adresu email.
Oryginał skierowania do uzdrowiska (jeśli lekarz sam go nie wysłał) wyślij listem poleconym na adres:
Łódzki OW NFZ w Łodzi,
ul. Kopcińskiego 58
90-032 Łódź
Skany skierowań nie są rozpatrywane i nie należy ich nadsyłać.
Jeśli masz pytania dotyczące wyjazdu do sanatorium, zadzwoń: (42) 275-40-83, (42) 275-40-89.
Skargi
Obecnie nie można złożyć skargi do protokołu podczas rozmowy z pracownikiem Sali Obsługi Klienta ŁOW NFZ w lokalizacjach w Łodzi, Piotrkowie Tryb. i Skierniewicach.
Skargi można przesłać:
- pocztą tradycyjną na adres Łódzkiego Oddziału NFZ w Łodzi, ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź
- za pośrednictwem platformy ePUAP
Pilne sprawy, których nie można załatwić elektronicznie lub korespondencyjnie, a wymagają szybkiej reakcji, prosimy przesyłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Jeśli zgłoszenie zostało przesłane pocztą elektroniczną i nie zostało opatrzone podpisem elektronicznym, prosimy o:
- wskazanie imienia, nazwiska (nazwy), adresu wnoszącego, numeru telefonu kontaktowego
- podanie danych pozwalających na zidentyfikowanie placówki, której dotyczy zgłoszenie (nazwa, adres)
- precyzyjny opis zdarzenia/sprawy.
Jest to niezbędne do sprawnego załatwienia zgłoszonej sprawy.
Źródło: Wydział Obsługi Klienta