Drukuj

Logo środa z profilaktyką

 

Dzień Seniora - aktywność fizyczna dla seniora jako profilaktyka chorób.

 

Zapamiętaj!

Aktywność ruchowa jest najbardziej skutecznym – spośród znanych dotychczas – sposobem opóźniania procesów starzenia się, wpływa również na poprawę kondycji psychofizycznej.

 

Alarmujące dane

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia około 2 mln zgonów rocznie na świecie przypisuje się brakowi aktywności fizycznej. W Polsce 39% Polaków jest aktywnych w stopniu zalecanym przez WHO. Osoby starsze są aktywne jedynie w związku z przemieszczaniem się, a zalecenia spełnia ok. 5% osób w wieku powyżej 65 r.ż.

 

Zadbaj o:

  

Aktywność fizyczna powinna zawierać ćwiczenia:

 

Porozmawiaj z lekarzem!

Jeśli masz inne problemy zdrowotne lub byłeś nieaktywny przez długi czas, skonsultuj się z lekarzem, który określi wskazania do ruchu. Niezwykle ważna jest wstępna ocena częstotliwości treningów i ich natężenia, aby ruch był bezpieczny.

 

Jak ćwiczyć?

 

Dzięki aktywności fizycznej:

 

Warto wiedzieć

Tai Chi to stara, chińska sztuka poruszania. Dla współczesnego człowieka, prowadzącego często siedzący tryb życia jest to interesująca i oryginalna, a zarazem bezpieczna forma rekreacji ruchowej którą mogą uprawiać osoby w różnym wieku i o różnej sprawności fizycznej.

Źródło: Zespół Komunikacji Społecznej

 

Załączniki:
PlikOpisRozmiar
Pobierz plik (Środa z profilaktyką - Dzień Seniora .pdf)UlotkaŚroda z profilaktyką - Dzień Seniora 899 kB