Deklaracja dostępności serwisu nfz-lodz.pl
Łódzki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
Przeglądamy i na bieżąco aktualizujemy treści serwisu. Dbamy o to, by informacje, które publikujemy, były dostępne dla jak najszerszego grona odbiorców.
- Data publikacji strony internetowej: 2015-10-01
- Data ostatniej dużej aktualizacji: 2019-08-25
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Na stronie internetowej:
- zamieszczone publikacje w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo,
- występują niepełne opisy alternatywne elementów nietekstowych,
- część grafik opublikowanych przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, nie spełnia wymogów minimalnego kontrastu dla osób niedowidzących oraz opisu alternatywnego.
Zmiany wprowadzane są sukcesywnie.
Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2025-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Cele ŁOW NFZ przy tworzeniu strony internetowej:
- łatwość w użyciu, czytelność i zrozumiałość
- pomocność w życiu codziennym
- dostępność dla wszystkich bez względu na wiek czy poziom sprawności.
Działania podejmowane przez ŁOW NFZ przy tworzeniu strony internetowej:
- piszemy prostym, powszechnie zrozumiałym językiem
- dzielimy treści na krótkie akapity, używamy krótkich zdań
- umieszczamy ważne linki w osobnych akapitach, które są dobrze widoczne
- na każdej stronie (poza stroną główną) umieściliśmy ścieżkę okruszków, dzięki której można łatwo powrócić do strony wyższego rzędu
- internauta może poruszać się po serwisie za pomocą klawisza „Tab”
- szybki dostęp do głównej treści
- dbamy o odpowiedni kontrast tekstu do tła, dzięki temu informacje są czytelne również dla osób słabiej widzących
Skróty klawiaturowe
- ze strony internetowej można korzystać przy pomocy klawisza TAB na klawiaturze (oraz strzałek i spacji w przypadku menu)
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych
- na stronie internetowej kontrast w większości spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada Paweł Kluska – koordynator do spraw dostępności
- e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - telefon: 42 275-48-64
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu
- złożyć wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie, np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji.
Żądanie musi zawierać:
- dbamy o odpowiedni kontrast tekstu do tła, dzięki temu informacje są czytelne również dla osób słabiej widzących
Skróty klawiaturowe
- ze strony internetowej można korzystać przy pomocy klawisza TAB na klawiaturze (oraz strzałek i spacji w przypadku menu)
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych
- na stronie internetowej kontrast w większości spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada Paweł Kluska – koordynator do spraw dostępności
- e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - telefon: 42 275-48-64
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu
- złożyć wniosek o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie, np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, którego dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Tryb rozpatrywania żądania:
- podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż
w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. - jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
- jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
- jeśli podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
- po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Łódzki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, Sala Obsługi Klientów ul. Targowa 35
Dojazd:
- własnym transportem - parking przy budynku
- tramwajami linii: 8, 10, 14
- autobusami linii: 80, 83, 77
Komunikacja na zewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:
- przed budynkiem jest parking, po lewej stronie jest wydzielone i oznaczone miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.
- w pobliżu siedziby, przy Placu Zwycięstwa, jest parking miejski.
- chodnik, który prowadzi do budynku, nie ma ścieżki naprowadzającej dla osób
z niepełnosprawnością wzroku. - przy wejściu głównym od ul. Targowej, po lewej stronie jest niski długi podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Pochylnia posiada obustronne poręcze.
- Sala Obsługi Klientów jest na parterze.
- drzwi wejściowe do sali obsługi klientów umożliwiają przejechanie wózkiem inwalidzkim oraz są oznaczone taśmą kontrastową.
- zapewniamy pomoc pracowników Narodowego Funduszu Zdrowia przy wejściu do budynku, prosimy to wcześniej uzgodnić telefonicznie pod numerem 42 275 48 64 bądź mailowo:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
Komunikacja wewnątrz budynku– rodzaj dostosowania:
- odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych (umożliwiająca poruszanie się na wózku inwalidzkim) – szerokość min. 200 cm
- drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości (co najmniej 90 cm)
- brak progów
- brak różnic poziomów podłóg
- winda umożliwia wjazd na wózku inwalidzkim
- pomieszczenia na Sali Obsługi Klientów są oznaczone piktogramami wraz z alfabetem Braille’a.
- nie ma ścieżek naprowadzających dla osób z niepełnosprawnością wzroku, umożliwiamy jednak pomoc pracownika w poruszaniu się po pomieszczeniach.
Toalety – rodzaj dostosowania:
- odpowiednie ulokowanie i oznakowanie toalet
- odpowiednie rozmieszczenie sanitariatów i wymiary pomieszczenia, co umożliwia korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim
- toalety mają udogodnienia, które ułatwiają korzystanie z nich (uchwyty, poręcze)
- dysponujemy toaletą przystosowaną dla osób ze stomią
Informacje dodatkowe:
- sale konferencyjne są przystosowane do organizacji wydarzeń z udziałem osób
z niepełnosprawnością ruchową, poruszających się na wózkach inwalidzkich. - do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Obsługa klienta – rodzaj dostosowania:
- zapewniamy możliwość skorzystania ze stanowiska z biurkiem z regulacją wysokości, które umożliwia dopasowanie poziomu blatu do potrzeb osoby niepełnosprawnej ruchowo
- funkcjonuje automat kolejkowy ma system informacji głosowej
- pracownicy odbyli kursy języka migowego na poziomie A1 oraz A2
- dysponujemy stanowiskiem wyposażonym w pętlę indukcyjną
- Sala Obsługi Klientów wyposażona jest w zestaw do reanimacji
- Sala Obsługi Klientów została dostosowana zaadaptowana akustycznie do wymagań osób ze szczególnymi potrzebami
- dysponujemy ramkami do podpisów oraz lupami dla osób z niepełnosprawnością wzroku
- umożliwiamy kontakt z tłumaczem języka migowego online: (https://www.nfz.gov.pl/kontakt/telefoniczna-informacja-pacjenta/komunikator-video-z-udzialem-tlumacza-jezyka-migowego/)
- Oferujemy możliwość zgłoszenia chęci skorzystania z naszych usług przez osoby
z niepełnosprawnościami w wybranej formie. Zgłoszenia dokonać może osoba uprawniona będąca osobą ze szczególnymi potrzebami lub osoba działająca na podstawie jej upoważnienia, zwana dalej "osobą zgłaszającą", co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Termin realizacji świadczenia, liczy się od dnia po którym nastąpiło zgłoszenie do Narodowego Funduszu Zdrowia. Osoba zgłaszająca zobowiązana jest do wskazania wybranej metody komunikowania się oraz wskazania sprawy związanej z realizacją świadczenia.
Łódzki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź
Dojazd:
- własnym transportem - parking przy budynku
- tramwajami linii: 8, 9, 10, 14
- autobusami linii: 60, 70, 80, 96
Komunikacja na zewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:
- Przed budynkiem jest parking, z wydzielonym i oznaczonym miejscem postojowym dla osób niepełnosprawnych. Miejsce nie jest oznaczone niebieskim kolorem.
- W pobliżu miejsca parkingowego jest wejście do windy przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
- Chodnik, który prowadzi do budynku, nie ma ścieżki naprowadzającej dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
- Kancelaria ogólna jest na parterze.
- Do budynku głównego można wejść bezpośrednio z parkingu, na którym nie ma barier architektonicznych.
- Przy drzwiach głównych oraz przy drzwiach na poszczególnych kondygnacjach są domofony, które umożliwiają kontakt z pracownikami.
- Zapewniamy pomoc pracowników Narodowego Funduszu Zdrowia przy wejściu do budynku, prosimy to wcześniej uzgodnić telefonicznie.
Komunikacja wewnątrz budynku/lokalu – rodzaj dostosowania:
- Do kancelarii ogólnej można wjechać bezpośrednio z windy.
- Ciągi komunikacyjne są odpowiedniej szerokości, umożliwiają poruszanie się na wózku inwalidzkim, drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości.
- Winda umożliwia wjazd na wózku inwalidzkim.
Toalety – rodzaj dostosowania:
- odpowiednie ulokowanie i oznakowanie toalet
- odpowiednie rozmieszczenie sanitariatów i wymiary pomieszczenia, co umożliwia korzystanie z nich przez osoby poruszające się na wózku inwalidzkim
- toalety mają udogodnienia, które ułatwiają korzystanie z nich (uchwyty, poręcze)
Informacje dodatkowe:
- Sala konferencyjna jest przystosowana do organizacji wydarzeń z udziałem osób
z niepełnosprawnością ruchową, poruszających się na wózkach inwalidzkich. - Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.