Przejdź do głównej treści

Dla pacjenta

Odwołaj wizytę, z której nie możesz skorzystać!

______________________________________________

Zapisałeś się do lekarza, ale w umówionym terminie wizyta jest niemożliwa?

Nie zapomnij jej odwołać!
Wystarczy zadzwonić lub przyjść do poradni

Wszystkim pacjentom zależy na łatwym i szybkim dostępie do lekarzy. Jedną z częstych przyczyn kolejek do lekarza są nieodwołane wizyty.

Jeśli w porę odwołamy wizytę, z której nie możemy skorzystać, umożliwi to innym pacjentom szybsze skorzystanie z porady lekarza. Odwołanie wizyty, z której nie możemy skorzystać, pozwoli lekarzowi szybciej pomóc innemu pacjentowi.

Pamiętaj! Odwołanie wizyty jest obowiązkiem ustawowym pacjenta:
art. 20 ust. 9 „W przypadku gdy świadczeniobiorca nie może stawić się u świadczeniodawcy w terminie określonym w trybie ust. 2, 7 lub 8 lub gdy zrezygnował ze świadczenia opieki zdrowotnej, jest on obowiązany niezwłocznie powiadomić o tym świadczeniodawcę”.

Wizytę można odwołać telefonicznie lub osobiście. Coraz więcej poradni umożliwia pacjentom także kontakt za pośrednictwem Internetu. Wykaz placówek medycznych z numerami telefonów do rejestracji, jest dostępny na naszej stronie internetowej: www.nfz-lodz.pl

Nie pamiętasz numeru telefonu do poradni? Zadzwoń i zapytaj.

Zapraszamy do kontaktu z naszymi całodobowymi infoliniami:

  • tel. 801 002 275 – dla połączeń stacjonarnych
  • tel. 42 299 92 75 – dla telefonów komórkowych i połączeń z zagranicy

Z informacji, które posiadamy od lekarzy, na wizyty nie zgłasza się
co 3 pacjent
wpisany na listę oczekujących

______________________________________________

Informator o czasie oczekiwania na świadczenia medyczne

Czym są kolejki oczekujących?

Jeżeli np. porada lekarska nie może zostać zrealizowana w dniu zgłoszenia, poradnia, w której pacjent chce się leczyć, wpisuje go na listę oczekujących. Wyznaczany jest termin, w którym pacjent powinien zgłosić się do lekarza. Prowadzenie list oczekujących jest obowiązkowe. Ma na celu zapewnienie wszystkim pacjentom równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej.

Gdy pacjent kontynuuje leczenie i wymaga okresowych, w ściśle ustalonych terminach,  kolejnych wizyt u lekarza, nie jest wpisywany na listę oczekujących.

Obowiązkiem lekarza lub poradni jest poinformowanie pacjenta o planowanym terminie wizyty i o zmianie tego terminu. Dlatego tak ważne jest podanie w rejestracji swoich aktualnych danych

Jak sprawdzić czas oczekiwania w poszczególnych poradniach czy szpitalach?

Wystarczy skorzystać z Informatora, który znajduje się na stronie internetowej pod adresem: http://kolejki.nfz.gov.pl/

Znajdą tam Państwo informacje o średnim czasie oczekiwania na wizytę, a także o tzw. pierwszym wolnym terminie.

Pierwszy wolny termin wskazuje na dzień, w którym pacjent może zostać przyjęty w celu udzielenia świadczenia. Pierwszy wolny termin może się zmieniać, ponieważ każdego dnia na listę oczekujących mogą zostać wpisani nowi pacjenci lub mogą być z niej skreśleni np. z powodu rezygnacji z udzielenia świadczenia.

 

______________________________________________

W razie pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji

Łódzki Oddział Wojewódzki NFZ

ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź

tel. : 42 275 40 30 (informacja telefoniczna od poniedziałku do piątku od 8 do 16)
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

__________________________

Delegatura w Sieradzu

plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz,

tel. 42 275 41 30

__________________________

Delegatura w Skierniewicach

ul. Jagiellońska 29, 96-100 Skierniewice,

tel. 42 275 41 35

__________________________

Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim

al. Armii Krajowej 15 (wejście od ul. Szkolnej), 97-300 Piotrków Trybunalski,

tel. 42 27 54 115

{attachments}

Źródło: rzecznik prasowy