Odwołaj wizytę, z której nie możesz skorzystać!
______________________________________________
Zapisałeś się do lekarza, ale w umówionym terminie wizyta jest niemożliwa?
Nie zapomnij jej odwołać!
Wystarczy zadzwonić lub przyjść do poradni
Wszystkim pacjentom zależy na łatwym i szybkim dostępie do lekarzy. Jedną z częstych przyczyn kolejek do lekarza są nieodwołane wizyty.
Jeśli w porę odwołamy wizytę, z której nie możemy skorzystać, umożliwi to innym pacjentom szybsze skorzystanie z porady lekarza. Odwołanie wizyty, z której nie możemy skorzystać, pozwoli lekarzowi szybciej pomóc innemu pacjentowi.
Pamiętaj! Odwołanie wizyty jest obowiązkiem ustawowym pacjenta:
art. 20 ust. 9 „W przypadku gdy świadczeniobiorca nie może stawić się u świadczeniodawcy w terminie określonym w trybie ust. 2, 7 lub 8 lub gdy zrezygnował ze świadczenia opieki zdrowotnej, jest on obowiązany niezwłocznie powiadomić o tym świadczeniodawcę”.
Wizytę można odwołać telefonicznie lub osobiście. Coraz więcej poradni umożliwia pacjentom także kontakt za pośrednictwem Internetu. Wykaz placówek medycznych z numerami telefonów do rejestracji, jest dostępny na naszej stronie internetowej: www.nfz-lodz.pl
Nie pamiętasz numeru telefonu do poradni? Zadzwoń i zapytaj.
Zapraszamy do kontaktu z naszymi całodobowymi infoliniami:
- tel. 801 002 275 – dla połączeń stacjonarnych
- tel. 42 299 92 75 – dla telefonów komórkowych i połączeń z zagranicy
Z informacji, które posiadamy od lekarzy, na wizyty nie zgłasza się
co 3 pacjent
wpisany na listę oczekujących
______________________________________________
Informator o czasie oczekiwania na świadczenia medyczne
Czym są kolejki oczekujących?
Jeżeli np. porada lekarska nie może zostać zrealizowana w dniu zgłoszenia, poradnia, w której pacjent chce się leczyć, wpisuje go na listę oczekujących. Wyznaczany jest termin, w którym pacjent powinien zgłosić się do lekarza. Prowadzenie list oczekujących jest obowiązkowe. Ma na celu zapewnienie wszystkim pacjentom równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej.
Gdy pacjent kontynuuje leczenie i wymaga okresowych, w ściśle ustalonych terminach, kolejnych wizyt u lekarza, nie jest wpisywany na listę oczekujących.
Obowiązkiem lekarza lub poradni jest poinformowanie pacjenta o planowanym terminie wizyty i o zmianie tego terminu. Dlatego tak ważne jest podanie w rejestracji swoich aktualnych danych
Jak sprawdzić czas oczekiwania w poszczególnych poradniach czy szpitalach?
Wystarczy skorzystać z Informatora, który znajduje się na stronie internetowej pod adresem: http://kolejki.nfz.gov.pl/
Znajdą tam Państwo informacje o średnim czasie oczekiwania na wizytę, a także o tzw. pierwszym wolnym terminie.
Pierwszy wolny termin wskazuje na dzień, w którym pacjent może zostać przyjęty w celu udzielenia świadczenia. Pierwszy wolny termin może się zmieniać, ponieważ każdego dnia na listę oczekujących mogą zostać wpisani nowi pacjenci lub mogą być z niej skreśleni np. z powodu rezygnacji z udzielenia świadczenia.
______________________________________________
W razie pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji
Łódzki Oddział Wojewódzki NFZ
ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź
tel. : 42 275 40 30 (informacja telefoniczna od poniedziałku do piątku od 8 do 16)
e-mail:
__________________________
Delegatura w Sieradzu
plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz,
tel. 42 275 41 30
__________________________
Delegatura w Skierniewicach
ul. Jagiellońska 29, 96-100 Skierniewice,
tel. 42 275 41 35
__________________________
Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim
al. Armii Krajowej 15 (wejście od ul. Szkolnej), 97-300 Piotrków Trybunalski,
tel. 42 27 54 115
{attachments}
Źródło: rzecznik prasowy
- Aktualności
- Internetowa rezerwacja wizyt
- Internetowe Konto Pacjenta
- NFZ bliżej Pacjenta
- Nocna i świąteczna opieka zdrowotna
- Gdzie się leczyć
- Sprawdź termin leczenia
- Jak się leczyć
- Profilaktyka
- Sanatorium
- Leczenie za granicą
- Poszkodowani w misjach
- O zdrowiu w mediach
- Informacje w języku migowym
- Zadaj pytanie
- Kontakt z oddziałem