Skip to main content

Dla pacjenta

TIP - dyżury przedstawicieli organizacji pacjentów

ŁĄCZY NAS PACJENT

 

wersja 1

  

„Łączy nas pacjent” to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz przedstawicieli największych w Polsce organizacji pacjentów. W ramach projektu, podczas dyżurów pełnionych pod bezpłatnym numerem 800-190-590, specjaliści z poszczególnych organizacji wraz z ekspertami Rzecznika udzielają telefonicznych porad, informacji oraz wsparcia dotyczącego określonych chorób. Dyżury odbywają się cyklicznie każdego miesiąca.

 

Wszystkie zainteresowane osoby mogą zadzwonić na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800-190-590 i wybrać nr 2 do Biura Rzecznika Praw Pacjenta, gdzie zostaną połączeni z przedstawicielem organizacji pacjentów.

 

W styczniu br. pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta będą dyżurować następujące organizacje:

 

24 stycznia (czwartek) – 15:00 - 17:00 Stowarzyszenie pomocy Chorym na mięsaki SARCOMA;

Zakres prowadzonych porad:

  • udzielanie porad i przekazywanie informacji dotyczących organizacji procesu diagnostyki i leczenia pacjentów onkologicznych;
  • pomoc i wsparcie pacjentów onkologicznych oraz ich bliskich;
  • informowanie o nowotworach tkanek miękkich, kości oraz czerniaków.

 

30 stycznia (środa) – 12:00 – 16:00 Stowarzyszenie Osób z NTM UroConti

Zakres prowadzonych porad:

  • informowanie czym jest NTM;
  • popularyzacja wiedzy na temat metod diagnostyki i leczenia nietrzymania moczu;
  • wsparcie dla osób z problemem nietrzymania moczu i ich rodzin.

 

31 stycznia (czwartek) – 14:00-16:00 Fundacja Onkocafe – Razem Lepiej

Zakres prowadzonych porad:

  • poradnictwo w zakresie radzenia sobie z chorobą nowotworową;
  • psychoedukacja;
  • konsultacje z zakresu leczenia onkologicznego.

 

Więcej informacji o osobach dyżurujących oraz grafik z dyżurami przedstawicieli organizacji pacjentów znajduje się na stronie Rzecznika Praw Pacjenta.

 

Źródło: Centrala NFZ