Skip to main content

O oddziale

Rada Oddziału

 

Wojewoda Łódzki w dniu 24 maja 2021 r. powołał nową Radę Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w oparciu o przepisy art. 106 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 146 ze zm.).

Skład Rady Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ:

  • Włodzimierz Janiak - Przewodniczący Rady Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
  • Monika Mamełko - Wiceprzewodnicząca Rady Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia 
  • Anetta Chlebicka - Sekretarz Rady Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
  • Alicja Czekaj - Członek Rady Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
  • Szczepan Goska - Członek Rady Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
  • Grzegorz Jegier - Członek Rady Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
  • Barbara Kucharska - Członek Rady Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
  • Barbara Pawlak - Członek Rady Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
  • Tomasz Zagajewski - Członek Rady Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia

Do zadań Rady Oddziału w myśl art. 106 ust. 10 ustawy*, należy:

  • opiniowanie projektu planu finansowego oddziału wojewódzkiego Funduszu;
  • uchwalanie planu pracy oddziału wojewódzkiego Funduszu;
  • opiniowanie projektu planu zakupu świadczeń opieki zdrowotnej na obszarze województwa, w tym również w zakresie zgodności z krajowym planem i wojewódzkim planem;
  • opiniowanie sprawozdania z wykonania planu finansowego oddziału wojewódzkiego Funduszu za dany rok;
  • monitorowanie prawidłowości postępowania w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej oraz realizacji tych umów;
  • monitorowanie, na podstawie przekazanych przez dyrektora oddziału wojewódzkiego informacji, o których mowa w art. 23 ust. 2 i 4, sposobu 
  • wykonywania przez świadczeniodawców obowiązków, o których mowa w art. 20 i art. 21;
  • kontrolowanie bieżącej działalności oddziału wojewódzkiego Funduszu we wszystkich dziedzinach jego działalności;
  • występowanie do Prezesa Funduszu z wnioskiem o wszczęcie kontroli w zakresie, o którym mowa w art. 61a ust. 1-3;
  • dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez ubezpieczonych, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu;
  • występowanie do Prezesa Funduszu o przeprowadzenie kontroli oddziału wojewódzkiego Funduszu;
  • wydawanie opinii o kandydacie na stanowisko dyrektora oddziału wojewódzkiego Funduszu;
  • występowanie z wnioskiem do ministra właściwego do spraw zdrowia o odwoływanie dyrektora oddziału wojewódzkiego Funduszu w przypadkach, o których mowa w art. 107 ust. 4.

* ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 146 ze zm.)

Stan na dzień: 1 października 2024 r.

Źródło: Rzecznik Prasowy