Jak złożyć skargę?
Skarga do Narodowego Funduszu Zdrowia może być wniesiona:
- pisemnie - wysłana pocztą na adres: ul. Kopcińskiego 58, 90-032 Łódź
- osobiście lub ustnie do protokołu – na jednej Sal obsługi Klientów NFZ – Kontakt z oddziałem - NFZ ŁÓDŹ (nfz-lodz.pl)
- na adres email
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - skargi zgłaszane za pomocą poczty elektronicznej muszą być opatrzone podpisem elektronicznym lub muszą zawierać imię, nazwisko i adres wnoszącego. Skargi niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawiane są bez rozpoznania - za pośrednictwem ePUAP (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej) na adres /g2s1or6i3h/SkrytkaESP
Jakie skargi rozpatrujemy
Rozpatrujemy skargi dotyczące wyłącznie naruszenia praw pacjentów w zakresie udzielenia świadczeń opieki zdrowotnej przez placówki medyczne, z którymi NFZ zawarł umowę o ich udzielanie.
Nie rozpatrujemy zgłoszeń, które dotyczą m.in. organizacji pracy, decyzji lekarskich, prowadzonego leczenia, etyki lekarskiej, niestosownego zachowania personelu (lekarza, pielęgniarki, personelu pomocniczego) wobec pacjenta lub łamania praw pacjenta.
Takie skargi należy zgłaszać do odpowiedniej Izby (Lekarskiej / Pielęgniarskiej) lub Rzecznika Praw Pacjenta:
Okręgowa Izba Lekarska w Łodzi - OIL w Łodzi (lodz.pl)
Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Łodzi (lodz.pl)
Rzecznik Praw Pacjenta - Rzecznik Praw Pacjenta - Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Elementy zgłoszenia
Skargi mogą być składane w imieniu własnym lub innej osoby za jej pisemną zgodą – należy dołączyć pisemne upoważnienie.
Jeżeli z treści skargi nie można należycie ustalić jej przedmiotu, wtedy poprosimy o dodatkowe wyjaśnienia lub uzupełnienia - w terminie 7 dni od dnia otrzymania naszej prośby. Brak odpowiedzi = brak rozpoznania przez nas zgłoszenia
Zastrzeżenie swoich danych
Wnoszący skargę może zastrzec nieujawnianie swojego nazwiska i adresu. Zastrzeżenie takie musi mieć formę pisemną. Zastrzeżenie takie jest dla nas wiążące. Gdy będzie to niezbędne do rozpatrzenia skargi lub wniosku, poprosimy o ujawnienie danych.
Rozpatrzenie skargi
Wszczynamy postępowanie wyjaśniające jeśli skarga spełnia wszystkie wymienione wcześniej kryteria.
Rozpatrujemy skargi w terminie 30 dni od daty wpływu do Oddziału. Czas ten może ulec wydłużeniu, o czym zawsze informujemy pisemnie ze wskazaniem nowej daty zakończenia postępowania.
Po zakończeniu postępowania również wysyłamy pisemną informację o jego wyniku.
Więcej informacji na temat składania skarg.
Stan na dzień: 10 czerwca 2024 r.
Źródło: Wydział Obsługi Klientów i Profilaktyki
- Aktualności
- Internetowa rezerwacja wizyt
- Internetowe Konto Pacjenta
- NFZ bliżej Pacjenta
- Nocna i świąteczna opieka zdrowotna
- Gdzie się leczyć
- Sprawdź termin leczenia
- Jak się leczyć
- Profilaktyka
- Sanatorium
- Leczenie za granicą
- Poszkodowani w misjach
- O zdrowiu w mediach
- Informacje w języku migowym
- Zadaj pytanie
- Kontakt z oddziałem